Blue baby blue

God Søndag dere!

Vi er så heldige å har hatt skikkelig sommervær her i Trøndelag i godt over en uke, og det har vært uhorvelig deilig! Etter en alt for lang periode med regn og ruskevær har det vært deilig å kjenne sommersola steike på kroppen. I morgen derimot drar jeg og Lillemor fra det varme sommerværet og litt nordover hvor temperaturene ikke er like mye å skryte av. Men jeg er sikker på at vi skal klare å kose oss likevel!

Vi skal nemlig bli med fineste Jannicke og hennes to sjarmtroll til Lierne for å besøke noen hun kjenner der. Jeg har hilst på de tidligere så de er ikke helt fremmed for meg heller. Kofferten er allerede funnet frem og delvis pakket, har sikkert pakket alt for mye for noen dager borte men heller litt for mye enn for lite til tross for at vi sikkert får lånt oss vaskemaskin om det skulle vært nødvendig. Det blir rart å skal reise bare oss jentene uten at Vidar er med, nå har både jeg og Vidar vært borte fra hverandre tidligere men ikke etter at Lillemor kom til verden så det skal bli gøy å se reaksjonen på henne når vi kommer hjem og hun får se pappaen sin igjen!

Ferden starter tidlig i morgen tidlig, og siden det er ett lite stykke å kjøre så blir det nok noen pauser på veien. Det må vi nesten med tre små i baksetet. Vi gleder oss veldig!

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Å jeg vet en seter!

Da jeg var liten pleide vi ofte å dra opp på ei seter her i Levanger hvor de på sommerstid har dyr gående ute på tunet og åpent for kjøp av kaffe og kjevlekaker. Slike gode minner vil jeg gjerne føre videre til mine barn, det er en utrolig fin tur opp dit og ikke minst koselig å være der!

Så i dag tok vi turen oppover. Med Lillemor i bæresæla på magen fulgte hun med på steiner og kvist opp til setra hvor det ble litt lunsj, kaffe og saft før vi kikket litt på dyrene. Hun har blitt mer og mer fascinert over dyr og synes det er kjempe gøy å kose med dem. Så gøy å se hvor ivrig hun blir når hun er i nærheten av dyr. Her var det både griser, kyr, geiter, kattunger og høner som fylte setra med liv. Vi var og så heldig at vi fikk med oss Lillemors oldeforeldre, altså mine besteforeldre på tur. Jeg føler vi er utrolig heldige som har Oldeforeldre som er så spreke og i så god form at de kan bli med på slike turer slik at de også får være med å bruke tid med Lillemor. Hun har jo flere Oldeforeldre enn bare mine besteforeldre og, så her må vi dele litt på!

Etter en koselig tur i fjellet har vi jentene bare kost oss hjemme mens far i huset tok seg en tur på Jonsvatenet for å feire Onkelen hans. Feiringen ble rett og slett for sent på dagen til at vi kunne være med i forhold til Lillemors leggetid. Nå sover hu søtt i sengen sin mens jeg har benyttet meg av muligheten til å få gjort unna litt husarbeid og nå venter strikketøyet og sofakroken.

-Stine
SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

Endelig en sommerdag!

Omsider kom sommeren til Trøndelag også.  Vi har riktig nok hatt noen enkelt dager med fin vær i sommer, men nå har vi gått alt for lenge med regn og ruske vær så nå var det på tide med en skikkelig fin sommerdag! Og det beste er at det er meldt slik en uke fremover i tid.
Dagen ble tilbringt sammen med bestevennina mi Jannicke og barna hennes. Jeg og Lillemor kjørte dit ganske så tidlig og vel fremme tok vi turen opp til Brattbekktjønna som ligger like ved der de bor og gikk runden rundt tjønna. Skikkelig herlig! Lillemor koste seg kjempe masse, og jeg koste meg minst like mye.

Etter turen ble det lek og kos i hagen hjemme hos Jannicke og Joakim. Badebassenget ble funnet fram til eldstemann mens våre to små frøkner lå på matte på gresset og koste seg. Lillemor har begynt å komme seg fremover for tiden så hu lå litt utenfor matten og, på tide å utforske verden!

Early birds

Etter å ha blitt litt bortskjemt med at Lillemor har sovet helt til klokken 08.00 de tre siste dagene ble det fort en omvending når hu startet dagen 06.30 i dag. Ikke at det er så sinnsykt ille, men etter 2 netter med lite søvn pga av en litt urolig Lillemor som vissnok plages litt med tann frembrudd om dagen så utgjør det litt likevel å få sove til 08.00.
Men til tross for det så startet vi dagen med ett smil! Ordnet oss en super god frokost før min Lillesøster og tante til Lillemor kom for en liten trimtur.

Når Lillesøster spør om jeg vil være med på trimtur så er jeg ikke vanskelig å be. Så vi la turen slik at Lillemor fikk sove sin første dupp i vogna si mens vi var på tur, også våknet hun etter hvert og fikk sitte opp å se litt. Innen klokken 10.00 var altså dagens treningsøkt gjennomført og vi har resten av dagen på å slappe av.
Noe jeg savnet når vi bodde på Frosta var turmulighetene. Vi hadde en fantastisk sti opp på toppen av fjelltoppen bak huset vårt men ellers var det lite å velge mellom. Men her vi bor nå så har vi hvertfall 5 forskjellige runder rett utenfor døren, og enda flere som det går an å komme seg til på kort tid. Utrolig deilig! Gikk fort lei av å gå samme veien hver gang på Frosta, deilig å kunne variere litt!

-Stine

20132681_10213482786763987_496437606_o 20107640_10213482787484005_334491995_o 20132506_10213482788084020_206002990_o

Playdate

God onsdag kveld!

Det var ikke så lenge etter vi fikk kavet oss ut av senga denne morgenen at min bestevenninne Jannicke og hennes nydelig datter kom inn gjennom døra her på besøk. De har ikke fått anledning til å komme på besøk etter vi har flyttet så det var høyst på tide! Siden ingen av oss hadde spist noe særlig enda dekket vi bordet og fikk i oss ett par brødskiver. Alltid koselig med ordentlig dekket frokost bord med hyggelig selskap!

Etter på ble det lek og kos på gulvet for de små mens vi mammaene skravlet i vei om alt vi trengte å oppdatere hverandre på siden sist. Det var så gøy å se de to sammen på golvet, hvor de begge strekte seg etter hverandre og søkte kontakt, delte en leke i en liten stund helt til Lillemor rev den ut av armene på Lille A. Da var det bare legge den tilbake. Selv om hun ikke skjønner det enda synes jeg det er viktig at hun i tidlig alder lærer at man må være flinke til å dele på ting, og ikke minst at hun kan låne bort leken sine når hun har besøk i senere tid.

Jeg synes det er så utrolig gøy at vi begge to har fått babyer samtidig! Vi snakket ofte om det at det hadde vært gøy å gå gravid samtidig, og det fikk vi altså oppleve. Også kom hennes lille frøken bare en måned etter Lillemor! Så utrolig gøy at de er like gamle, blir gøy når de blir litt eldre og får mer glede av hverandre. Det skal bli mange fine stunder for oss jentene med også for med resten av familiene våre!

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Buketten

Bryllupsdagen vår ble en super koselig dag! Selv om vi ofte prøver å kose oss sammen i hverdagen så ble det likevel det lille ekstra denne dagen. Vidar dro på Frosta for å levere campingenvognen og kom hjem med tidenes blomsterbukett. Jeg fikk nesten tårer i øynene da jeg tok imot buketten, så nydelig var den!
Også hadde han kjøpt med ei kurv med jordbær som vi skulle kose oss med senere på dagen.

Lunsjen ble spist på Hos Oss på Stjørdal og ettermiddagen ble tilbringt med å kose og leke med Lillemor. Når hun hadde funnet senga var det middag for to med oppdekket bord og jordbær til dessert mens vi spilte Wourdius. Det er noe annet å bruke tid sammen med middag og spill enn å se en film på tven eller lignende. Og jeg kjenner jeg setter utrolig stor pris på den tiden vi får alene når vi gjør det lille ekstra ut av det sånn som denne dagen. Det går fint an etter at Lillemor er i seng!I fjor kjøpte vi gaver til hverandre på bryllups dagen men i år fant vi ut at vi heller skulle legge vekt på å bruke tid sammen da vi føler dette er viktigere for oss en å få en materiell ting. Blomster vil jeg gjerne ha på en slik dag, og det er det eneste jeg ønsker uten om tid med mannen min på denne ene dagen i året.
Buketten står fremdeles like fin og pryder stua vår! Gøy med blomster som varer litt lengre enn ett par dager.

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURES

Lillemors første feiretur!

For første gang skulle vi dra på ferietur som en familie. Det føltes utrolig deilig! Vi har selvfølgelig koset oss en masse når vi har vært på tur bare oss to også, men ekstra stas var det å skulle ha med oss den fantastiske lille jenta vår. I første omgang var tanken å låne hytta til mamma og stefar denne helgen men siden Stebroren vår kom oss i forkjøpet ble det ikke noe av. Så da ringte vi svigermor og hørte om camping vognen var ledig for leie, og til vår store glede så var den det!

Så onsdag hentet vi vognen, torsdag pakket vi alt vi skulle ha med oss og fredag satte vi snuten mot turmålet. Tidligere har vi hatt litt lengre turer men i år ble det en kort tur opp forbi Steinkjer. Her fant vi en koselig camping plass like ved ett vann hvor de hadde nydelig utsikt, restaurant og minigolf. I tillegg var det ikke all verden å kjøre inn til Steinkjer sentrum. Vi var super heldig med været både fredag og lørdag! Fredagen var vi en tur på kjøpesenteret i Steinkjer hvor det ble med litt nytt hjem både til mor, far og lille. Vi brukte ikke så mye tid her siden vi var mer gira på å komme oss tilbake til campingen. Det ble en rolig kveld hvor Lillemor sovnet litt senere enn vanlig, men etter hun sovnet koset vi voksne oss med litt snacks og spill

Lørdagen dro vi inn til Steinkjer hvor vi møtte en kompis av Vidar og hans lille familie. Uten at vi visste noe på forhånd skulle NRK sommertoget komme til Steinkjer denne dagen så her var det masse folk og aktiviteter. Det var litt gøy å få med seg! Så vi koset oss i buene rundt på bondens marked, konsert og selvfølgelig måtte vi se når toget kom. Men varmen ble for krevende for oss voksne så da dro vi til campingen igjen ved tanke på at når det var så varmt til oss så var det nok rimelig varmt for Lillemor også. Fremme på campingen fant vi fram en plastboks som Lillemor fikk bade litt i. Noe hun syntes var kjempe gøy!

Søndagen var være derimot grått og surt, noe som i grunn passet ganske bra siden vi hadde planlagt å dra i Dampsaga som er ett badeanlegg i Steinkjer. Gøy både for store og små! Lillemor koser seg sånn når hun får bade, om det er i stampen hjemme eller i basseng spiller ingen rolle. Og jeg synes det er så herlig å se hvor godt hun koser seg! Ellers ble dagen tilbringt i campingvognen med avslapping og familietid.
Utrolig deilig med slik ferie hvor vi ikke har tv eller noe særlig med internett. Hovedfokuset blir å bruke tid med hverandre på en annen måte enn i hverdagen og det er så utrolig godt! Mandag dro vi hjem, og selv om vi har koset oss på tur er det alltid deilig å komme hjem igjen. Det er ikke alt for lenge til vi skal på tur igjen da! Vi gleder oss!

SAMSUNG CAMERA PICTURES SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

2 år

For to år på denne dagen, på denne tiden av dagen satt jeg i morgenkåpen klar for å få ordnet hår og sminke for å gi mitt ja til mannen jeg elsker og feire vår dag sammen med venner og familie. To år har gått siden jeg gikk opp kirkegolvet sammen med verdens beste mamma i armkroken, hvor han som jeg skulle dele resten av livet mitt med sto ved alteret med tårer i øynene og ventet på meg.
Denne dagen kommer alltid til å være ekstra spesiell, og det er vel egentlig en selvfølge. To år senere sitter vi her men ikke alene, vi har og verdens nydeligste jente sammen med oss som ble hele 6 måneder på søndag. Med andre ord, jeg kunne ikke vært mer lykkelig. Og ikke minst takknemlig for at jeg er så heldig å ha en så flott ektemann og ei så fantastisk herlig datter! Mange flere gode år skal det bli, og forhåpentligvis flere barn etter hvert som tiden går.

Dagen skal feires med en tur på «Hos Oss», en koselig cafe på Stjørdal. Grunnen til at feiringen skjer med ett besøk hit er fordi dette var plassen vi møttes på første gang alene før vi ble kjærester for 3 1/2 år siden. Det var ikke offisielt planlagt som en date men i dag når jeg ser tilbake på det så kunne det fint ha vært kalt det. Men først må vi vaske ut av campingvognen og levere den tilbake etter å ha vært så heldig å lånt den av Svigers i helgen! Mer om turen kommer senere.